case

Tosselilla – Nöjespark i södra Sverige

Tosselilla Sommarland lockar tusentals barn och ungdomar varje sommar. Nöjesparken erbjuder allt från vattenland till go-cart och andra populära barn- och ungdomsaktiviteter.

Vi hjälper vår partner, så dom kan hjälpa sina kunder

Tosselilla Sommarland lockar tusentals barn och ungdomar varje sommar. Nöjesparken erbjuder allt från vattenland till go-cart och andra populära barn- och ungdomsaktiviteter. När samarbetet med Nordic Travel inleddes för drygt fyra år sedan var ambitionen att utveckla parkens exponering och tillgänglighet via internet. I ett första steg lanserades Nordic Travels fördelaktiga och flexibla lösning för boknings- och biljettsystem online. Denna systemlösning har bidragit till att antalet biljetter till Tosselilla Sommarland årligen har ökat och att arbetet i kassorna underlättats.

Sedan 2012 sköter Nordic Travel all administration och distribution, och delar av marknadsföringen åt Tosselilla: Allt från inlösensavtal, digitalt kundflöde, mail och sociala medier marknadsföring.

Ladda ner kundcaset för fler detaljer.

"

Även om vädret spelar stor roll för antalet besökare, så ser vi ändå ett ökat attraktionsvärde i vårt sommarland. En trend av ökad medvetenhet kring miljöpåverkan från vårt semesterresande samt skillnader i ekonomiska förutsättningar för olika barnfamiljer gör att vi inte kan utesluta att svenska upplevelseparker kommer att bli mer intressanta alternativ i framtiden. I arbetet med att möta detta växande intresse har Nordic Travels tjänster och kunskap varit till stor nytta för oss.

Tommy Bauer, Driftchef Tosselilla