Bokningsvillkor
Ystad Djurpark

Nordic Travel i Sverige AB (NT AB), org. nr. 556669–6125, Box 163, 271 24 Ystad, förmedlar Ystad Djurparks produkter och administrerar bokningar och betalningar för Ystad Djurparks räkning. NT AB har således inget ansvar för Ystad Djurpark. Dessa villkor gäller mellan NT AB och dig som själv eller genom annan träffar avtal med företaget enligt vad som angetts i bekräftelsen. Avtalet gäller för alla typer av produkter där NT AB är förmedlare om inget annat angetts.

1. BOKNING/BESÖK
Vi tar emot bokningar via webb och på plats. Efter bokning mottar du en bokningsbekräftelse via e-post samt biljetter (e-post/SMS). Vid besök ska biljett uppvisas för incheckning i entrén.

Pga rådande omständigheter måste även du med säsongskort förboka ditt besök för en garanterad plats i parken. Vid besök ska du visa upp besöks-biljetten tillsammans med bokningsbekräftelsen för ditt säsongskort. Säsongskorten är personliga, var beredd på att uppvisa legitimation

2. PRISER
Priserna i prislistan är angivna i svenska kronor utom där annat särskilt anges.

3. NÄR BLIR MIN BOKNING BINDANDE?
Köpet/bokningen blir bindande för dig så snart den bekräftats muntligt eller skriftligt av säljaren. Dessa villkor gäller från det ögonblicket oavsett om du betalat arrangemanget helt, delvis eller inte alls.

4. VAD, NÄR OCH HUR SKA JAG BETALA?
Både via telefon och online betalar du enligt villkoren vid bokningstillfället och endast med kreditkort. För att skydda och kryptera dina kreditkortsuppgifter när de genomgår vårt system använder vi oss av ”Secure Socket Layer ”-teknik (SSL).

5. AVBESTÄLLNING/ÄNDRING
Köpta och betalda biljetter och säsongskort kan efter överenskommelse användas vid annat datum än det som valdes vid beställning, ändringsavgift kan tillkomma. Detta gäller under förutsättning att Ystad Djurpark har öppet och att priset på det nya datumet motsvarar det betalda. Vid annan prisperiod eller säsong kan beställaren betala mellanskillnaden upp till gällande dagspris. Biljetter delrefunderas inte på grund av variation i prisperiod eller säsongspris.

Vid avbokning är avbokningskostnaden 100% (ingen återbetalning).  Se din bokningsbekräftelse du mottagit vid bokningstillfället för mer information om din bokning, det är beställarens ansvar att kontrollera att bekräftelse och biljetter motsvarar det man beställt.

Har du frågor eller behöver mer information, vänligen kontakta kundservice:
E-post: bokning@nordictravel.se
Telefon: +46 – (0)411-55 87 07

6. REKLAMATION
Ev. klagomål skall framföras till ansvarig för produkten eller dennes ombud så snart som möjligt. Får Ni inte rättelse av problemen, så kontakta Nordic Travel:
E-post bokning@nordictravel.se
Telefon: +46 – (0)411-55 87 07

Reklamationsrätten är förlorad, om Ni inte meddelar produktleverantören på plats. Lämnar Ni arrangemanget utan att arrangören haft rimlig tid att lösa problemet mister Ni er rätt till kompensation. Ev. anspråk på kompensation skall vara Nordic Travel skriftligen tillhanda senast 30 dagar efter resans slut.

7. INTEGRITETSPOLICY
Nordic Travel i Sverige AB (”NT”) behandlar personuppgifter som du lämnar till oss. Personuppgifter som kommer att behandlas inkluderar, men är inte begränsat till, namn, födelsedatum, kön, adress, e-postadress och telefonnummer. Vi kan även komma att behandla uppgifter som registreras i samband med beställning, t ex ålder, önskemål om specialkost. Personuppgifterna lämnar du själv i samband med beställning av biljetter och säsongskort, skapande av konton eller andra tjänster på webben eller per telefon.

Läs mer om hur vi samlar in, använder, behandlar och skyddar dina personuppgifter i vårt arbete, här:
https://nordictravel.se/integritetspolicy/